Мястото на физиотерапията в медицината и защо тя е важна?

Физиотерапията като направление в медицината определено не е от най-популярните специалности. Защо е така? Не е тайна за никого, че тя не е от решаващо значение при лечението на по-сериозни заболявания. Основната й цел определено не е свързана  толкова с лечението, колкото с превенцията или предотвратяване прогресирането на заболяването. И все пак изхождайки от факта, че основните средства на физиотерапията са физическите упражнения, природните и преформираните физикални фактори, именно движението заема съществена част в терапията, а както гласи една стара максима – Движението е живот и животът е движение! И всъщност какво излиза? Фзиотерапията не e в никакъв случай по-маловажна от другите медицински направления.

Защо физиотерапията е важна?

Хора на всякаква възраст страдат от болки породени от различни причини. Злополуки след тежки пътнотранспортни произшествия, определни заболявания или след операции са сред най-често срещаните причини, но немалка част от болките се появяват и от лошата стойка или ниска двигатела култура. Всичко това може да доведе до понижаване на качеството на живот, поради невъзможност за свободно движение, хронична болка и неспособност за извършване на обикновените дейности от ежедневния живот.
В тези ситуации физиотерапията често е най-добрият отговор! Тя цели осигуряването на немедикаментозна терапия, стремяща да намали болката, да повлияе благоприятно психо-емоционалното състояние и да повиши качеството на живот.

Как физиотерапията помага на хората?

При наличие на дадено заболяване, обикновено за различните пациенти, то е със специфичен ход. Хода на заболяването зависи от множество фактори като тежестта на заболяването, пола, възрастта на пациента, дали е в остра фаза или хронична и много други. Точно поради тази причина трябва да се подготви персонализирана програма за физикална терапия, която да отговаря на индивидуалните възможности на организма. Целта на тази програма е възвръщане към предишното ниво на функциониране, както и да се насърчат промени в начина на живот, които биха предотвратили бъдещи оплаквания. Лекарите обикновено предпочитат първоначално да насочат пациентите си към физиотерапевт при наличие на някакъв проблем, тъй като за предпочитане в началото се смята консервативния подход на лечение.

Постигане на най-добри резултати.

Физиотерапевтичните програми, по-често срещани при нас като рехабилитационни програми, са изключително ефективни при възстановяване на някой сериозни травми и различни заболявания. Най-често това е предпочитаното лечение за облекчаване на болките, особено в областта на гърба, шията и ставите, както и след по-сериозни заболявания като инсулт, артрит, диабет, респираторни заболявания, травми на главния и гръбначниа мозък и др.
Успех се постига при продължително и целенасочено лечение, което се следи и коригира от физиотерапевт, за да се постигне най-добрия възможен резултат.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *